Najnowsze komentarze
    Szukaj
    Tagi

    postheadericon Jakie są podstawowe funkcje reklamy?

    Skuteczna reklama spełnia kilka podstawowych funkcji. Pierwszą z nich jest funkcja informacyjna – reklama informuje odbiorców i potencjalnych klientów o nowym produkcie, jego zaletach i najważniejszych cechach. Kolejna jest funkcja nakłaniająca, która przekonuje odbiorcę, że dany produkt jest mu potrzebny i będzie szczęśliwy, gdy zdecyduje się na jego zakup. Funkcja ta nakłania ludzi do kupna konkretnego produktu poprzez ukazanie go w jak najlepszym świetle. Następna jest funkcja utrwalająca – wytwarza ona wśród odbiorców przekonanie, że produkt jest najlepszy, najmodniejszy, najbardziej pożądany i rozchwytywany.

     

    Celem działań jest tutaj zdobycie nowych, lojalnych klientów marki i przede wszystkim, zatrzymanie ich na dłużej. Są to 3 podstawowe funkcje, które powinna spełnić skuteczna reklama. Istnieje jeszcze aspekt edukacyjny. Reklama często uświadamia społeczeństwo o wprowadzeniu nowej technologii lub nowego, nie znanego dotąd rozwiązania. Nowy, innowacyjny i lepszy produkt zazwyczaj wypiera wówczas z rynku podobny, starszej generacji.