Najnowsze komentarze
    Szukaj
    Tagi

    postheadericon Reklama społeczna.

    empty-sign-1071808-mReklama społeczna znacząco różni się od reklamy komercyjnej. Przede wszystkim nie ma ona na celu zachęcić widza czy słuchacza do zakupu produktu bądź usługi a jedynie wyzwolić pewne zachowania w społeczeństwie i pomóc we wprowadzeniu pewnych, pożądanych zmian. Efektywność takich działań marketingowych jest znacznie niższa niż w przypadku reklam komercyjnych, niemniej jednak są to reklamy, które są zdecydowanie potrzebne i słusznie emitowane. Każdy telewidz pamięta kampanie reklamowe takie jak: ,,Cała Polska czyta dzieciom” czy też kampanię,,Pij mleko, będziesz wielki”.

     

    W obu przykładach reklamy nie miały na celu zachęcenia do zakupu konkretnej książki, konkretnego autora czy zakupu określonego z nazwy mleka. Chodzi o działania ogólnikowe w tych przypadkach o częstsze czytanie książek dzieciom, niezależnie od tego czy będzie to bajka czy lektura czy też jak w przypadku drugiej kampanii do picia mleka, ponieważ zawiera wiele składników odżywczych a jego picie pozytywnie wpływa na rozwój organizmu. W przeciwieństwie do reklam komercyjnych, reklamy społeczne nie powinny wzbudzać irytacji widza a zaciekawienie.