Najnowsze komentarze
    Szukaj
    Tagi

    postheadericon Reklama uciążliwa.

    Wśród form reklamy istnieją również takie, które nazywane są reklamami uciążliwymi. Na początku należy zaznaczyć, że są one zabronione ustawą o ochronie praw konsumenta. Tego typu reklamy mają na celu ingerencję w strefę prywatną konsumenta i przejawiają się na przykład nagminnym zagadywaniem konsumenta na ulicach lub dostarczanie pod adres zamieszkania towaru, którego konsument nie zamawiał. Oczywiście wiadomym jest, że istnieją różne rodzaje reklam i nawet te legalne emitowane w telewizji mogą być dla niektórych irytujące oraz uciążliwe.

     

    Jednak tylko prawdziwa reklama nosząca miano uciążliwą, która jak mówi definicja wkraczają w prywatną strefę życia konsumenta jest nielegalna i niezgodna z prawem. Każdy człowiek jest konsumentem, ponieważ każdy nabywa towary lub usługi i ma szereg praw, z których może korzystać na przykład możliwość zwrotu towaru lub wymiany w sytuacji kiedy towar jest zepsuty. Na reklamę uciążliwą należy zwrócić szczególną uwagę i w sytuacji kiedy konsument doświadczy próby uciążliwego reklamowania produktu należy zwrócić się do odpowiednich służb w tym przypadku na przykład rzecznika praw konsumenta znajdującego się w każdym mieście.